یزدفردا :رئیس جامعه‌المصطفی، با تأکید بر این که بهترین ابعاد رویارویی با اهانت‌های صورت‌گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم، در بیانیة مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) منعکس شده است، گفت: از دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود که بیش از این در صحنه حضور داشته باشد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، «آیت‌الله اعرافی»، رئیس جامعه‌المصطفی، دربارة اهانت‌هایی که روز یازدهم سپتامبر و حتی روزهای پس از آن در امریکا به ساحت مقدس قرآن صورت گرفته است، اظهار داشت: «بیش‌تر اهانت‌های انجام‌شده به ساحت قرآن کریم، از جریانات سیاسی نشئت گرفته و کم‌تر تحت تأثیر جریان‌های مذهبی است».

وی افزود: «رویاروی بیداری اسلامی با جریان‌های استکباری، موجب شده است استکبار با استکبار سیاسی فعال شود و در حقیقت جریان مذهبی را در خدمت خود گرفته است».

آیت‌الله اعرافی تأکید کرد: «جریان مذهبی مسیحیت هوشمند و هوشیار باشد تا فریب سیاسیون و افرادی را نخورد که دستشان به خون ملت‌ها آغشته است».

ایشان، دربارة بهترین واکنش‌هایی که می‌توانیم به رویدادهایی از این دست نشان دهیم، گفت: «ما هم باید به بررسی ریشه‌های اصلی این اهانت‌ها، که همان ریشه‌های سیاسی است، بپردازیم و آنها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و بکوشیم که از رویارویی مذهبی بپرهیزیم و با دقت در این میدان حاضر شویم».

رئیس جامعه‌العمصطفی اظهار داشت: «ابعاد این رویارویی به خوبی در بیانیة مقام معظم رهبری منعکس شده است و خوشبخانه، ملت ما به زیبایی در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و تمام عرصه‌ها مواضع دقیق و روشن خود را ابراز کرده‌اند».

ایشان همچنین اضافه کرد: «با این حال، در صحنة جهانی از دولت‌ها انتظار می‌رفت بیش از این در صحنه حاضر شوند و منطق اسلامی را نشان دهند، ولی شاهد حضور کم‌رنگ دولت‌های اسلامی هستیم.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا